torsdag, maj 30, 2013

Allt sker i rasande fart

Nu ni!

Om ett par veckor åker vi till Paris. Där ska vi gå på Moulin Rouge och äta femrätters och titta på fantastiska föreställningar, cancan-flickor, kabaré etc. Ett besök på Notre Dame kommer ske och det mest absoluta är ju Louvren, vilket jag drömt om att få besöka i många år nu.
Vi flyger den 15 juni och är hemma natten innan midsommar. Så ungefär 6 dagar bli det.

Jag pluggar nu och till hösten blir det ordentligt. Jag ska läsa tre ämnen samtidigt på riktiga lektioner, det blir Samhällskunskap, Religion och Engelska 7 (samma som Engelska b).

Jag har ju hittat en utbildning jag vill gå på nu. Högskola pratar jag ju då om. Det är datorspelsprogrammering. Förutom ett normalt gymnasiebetyg måste jag också ha mattematik 2. Det kommer bli en utmaning, har lite problem med matte nämligen. Men nu har jag ju en vandrande minikräknare så han kan nog hjälpa mig en del.
Jag och min studievägledare försöker komma underfund med vilka ämnen som skulle hjälpa mig att komma in på den linjen. Därför valde han engelska 7 för han sa att när man jobbar med datorer så är det bra att ha läst mycket engelska. Förståeligt enligt mig själv.

Gick på stan idag efter jag var och pratade med min studievägledare. Köper ett par hörlurar på teknikmagasinet. Sen så går jag genom wachtmeister för att komma till kicks. Då får jag rätt vad det är ett sms där min kompis J skriver att jag var en bitch som går förbi utan att säga hej. Då visade det sig att jag gått förbi henne och M som satt och fikade på 1344 (ett café i wachtmeister). Jag blir inbjuden att sätta mig så jag köper en kopp te och ett glas vatten. J gar jag inte träffat sen i augusti och hon förundrades över hur smal jag blivit.

Fikan blev klar och jag gick till en smyckesaffär för att prata smycken, min förlovningsring i silver tex har massa svarta fläckar och är inte så jättefin. Men den gick att putsa upp för någon hundralapp. Bröllopsringen behöver jag ta in så jag pratade om det, och det kunde gå på en del. Sen pratade jag om lite andra smycken men det behöver jag inte gå in på.

Gick tillbaka till Kicks och kikade, hittade massor jag vill ha. Men det enda jag gjorde var att snappa upp ett gratis liten bok med olika moderna frisyer som man enkelt kunde fixa själv med lite verktyg som gick att köpa där. Ska kolla igenom den ordentligt och se om det finns något fint jag kan göra till moulin rouge.
Efter Kicks så gick jag till Bokia. Där köpte jag en mapp, en karta och en resehandbok om paris.

Sen var jag hemma och nu är jag ganska trött.

Ha en härlig dag!!!

XOXOXOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar