måndag, augusti 23, 2010

När jag tuggade medicin

Idag så låg jag o vilade en stund vid sextiden. Jag hade råkat somna så jag hörde inte alarmet som går av när jag ska ta mina kvällsmediciner.
Jag vaknar till av att någon buffar på mig och ger mig något i handen (drömde om godis eller mat eller något), yrvaket jag kastar in alla tabletterna i munnen och började tugga medicin som skulle kunna droga ner en hest eller dyligt.
"-Behövs lite socker" säger jag mellan tuggandet och robert undrade om jag hade blivit helt rubbad.
Under själva tuggandet var det inte så hemskt, eller så var det bara det att jag var för yrvaken för att uppfatta det, men EFTERÅT!! Det var hemskt. Det var horribelt. Det smakade beskt och dant, som djävulsyngel. Jag kastade i mig varor som smakar starkt, cola,chips men min stora räddning blev sura jävla vindruvor, ett halvt paket.

Lär er av mina fel, TUGGA aldrig medicinen, svälj dom hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar